Finaste hästarna

Postat den: 2012-11-30 @ 22:23:55 | Vardag | Kommentarer (0)

När jag kom upp till stallet så sa en ridlärare att Kinga & Charlie lite halvt oväntat (på något jäkla sätt) bytt plats med varandra i stallet. De står brevid varandra men misstänker att Kinga (som är expert på att öppa boxdörrar) har öppnat både sin egen & Charlies boxdörr. Sen har hon väl typ gått in till honom och jagat bort honom, och han fick gå till Kingas box. Haha, söta hästar ;) 

Började med Kinga. Hon var rätt stressad och ville mest bara springa iväg. I traven fick jag henne jättefint efter lite jobb och hon gick i perfekt form. Sötisen! Galoppen i höger ville hon inte fatta. Men i vänster gick det jättebra. Hon busade till det lite smått men är nöjd med surmärren, som hon också kallas ibland haha ;) 
 
Sen Charlie. Han var jättestel (som vanligt) och gick mest emot på innertygeln. Thank god att Hanna kom. Hon satt upp en liten stund och visade mig hur jag kunde göra för att få ner honom i bättre form osv. Han gick verkligen riktigt fint efter ett tag. Satt upp en stund efter och han var typ värsta drömmen att rida, hehe! Nä, men är nöjd med honom, iallafall mot slutet :) 

Imorgon vilar ponnysarna och jag ska försöka ta lite ledigt från stallet. Jag startar min första tävling med Charles om någon vecka, så söndag är det hoppträning för bästa Rebecka! :D 
Ska bli sjukt kul då jag inte hoppat honom sådär seriöst än, bilder kommer! 

Hej hej! 
Känns som om det här var typ 8 år sen... Fast det var förra veckan. Älskade ponny <3
/Tindra

Kommentarer

Innan du kommenterar:
- Jag gör gärna bloglovinbyten.
- Inga elaka kommentarer!!! (har era IP-adresser!)


Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Tillbaka till startsidan