Min lilla sjukling

Postat den: 2012-12-25 @ 11:15:09 | Vardag | Kommentarer (1)

Igår när jag hade ridit så upptäckte jag en ny hovspricka i hoven på Charlie. Fast det var liksom ingen rand, utan mer som om någon hade trampat på honom. Ska verkligen börja med boots i hagen nu! Han var iallafall varm i den hoven men markerade ingenting. Jag överreagerade kanske lite och fick mer eller mindre panik att han höll på att dö. Typ. 

Men idag så hängde mamma upp till stallet & vi kollade honom. Han var inte varm, hade inte ont, och febern låg precis på medeltemperaturen. Så ska smörja med olja nu för att hålla hoven mjuk. Sen får han skos om för att sprickan har gått genom sömmen. Sprang även med honom för att vara säker att det inte var någonting, men mamma tyckte absolut att han gick helt rent. SKÖNT! 

Det här får bli Charlos julklapp detta året! Någon som mer som kör med boots i hagen? :)
 

Kommentarer

Innan du kommenterar:
- Jag gör gärna bloglovinbyten.
- Inga elaka kommentarer!!! (har era IP-adresser!)


Postat av: Alexandra

hovsprickan vänsterfram hade han när han kom till mig men va bättre när han åkte, hovfett hjälper inte alls mot sprickorna. ge honom Enzion varje dag, finns på eko, charlies och hööks, det är ett fodertillskott btw. vi testade allt och Enzion är det ända som hjälper då det läker innefrån. ps. du vet väl att charlie har foderfickor så veterinär måste komma var tredje månad och rensa. annars kan han inte äta och det blir infektion. :)

2012-12-28 @ 13:46:22
Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Tillbaka till startsidan