Dressyrpass

Postat den: 2012-12-22 @ 17:41:08 | Vardag | Kommentarer (1)

Red ponnyn min i ridhuset idag. Eftersom han har varit rätt stel nu det senaste red jag med gummiband för att få ner honom i en jämn & lugn form. Jobbade honom mycket i skritten, formade & flyttade. Verkligen givande då han blir mjuk och fin efter ett tag.

Traven var han ganska seg och ovillig och gick mest imot bettet. Skänkelvikning, framdelsvändnig, övergångar osv sen så var han finfin! Galoppen gick rätt fort men är nöjd ändå.
 
När jag skulle skritta av så tänkte jag skritta honom runt stallet. Som ni kanske vet så har han varit lite jobbig  när det handlar om att gå ute. Han ville gå in men det ville inte jag. Så vi var väll lite oense om det. Han ställde sig lite smått upp men då blev jag riktigt sur på honom! Tror det är viktigt nu att visa vem som bestämmer. Annars tar han kommandot direkt.
 
Jaja, det gick iallafall tillslut utan att han höll på. Hoppas på att snön smälter snart så man kan rida ut! :D 
Behöver verkligen nya bilder!

Kommentarer

Innan du kommenterar:
- Jag gör gärna bloglovinbyten.
- Inga elaka kommentarer!!! (har era IP-adresser!)


Postat av: Alice

kul att du är tillbaka! :)

2012-12-22 @ 23:02:53
Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Tillbaka till startsidan